منشی پیامکی و منشی هوشمند دو ابزار پاسخگوی خودکار پیامکی سامانه پیامک جهت ارائه پاسخ به پیامک های ارسالی مشتریان و ایجاد تعامل آسان در پنل اس ام اس می‌باشد.

در این زمانه اگر خرید بروید یا با دوستان خود به کافه یا رستوران رفته یا به کلینیک زیبایی بروید و خلاصه در هر کسب‌وکار دیگری حتماً بعد از خرید یا موقع خروج به شما خواهند گفت: اگر تمایل به دریافت کد تخفیف دارید یا می‌خواهید از برنامه‌ها و جشنواره‌های ما مطلع باشید، به این سامانه عدد 1 یا ... را بفرستید تا با پاسخگوی خودکار پیامک پاسخی از پیش تعیین شده برای شما ارسال کنند. کسب‌وکارهایی همانند فروشگاه جین وست موقع خرید شماره شما را می‌گیرند و در سیستم ثبت می‌کنند.

حالا وقتی ما برای سامانه این کسب‌وکارها پیامک بفرستیم، بلافاصله پیام خوشامدگویی یا هر پیام دیگری را به صورت خودکار دریافت می‌کنیم و از این حس مشتری‌مداری حسابی لذت می‌بریم. منتظر تخفیف‌هایشان می‌مانیم و اگر جشنواره فروش داشته باشند، حتماً خرید می‌کنیم.

داستان این پاسخگویی پیامکی چیست؟ این پیام‌ها از طرف سامانه ارسال پیام کوتاه توسط دو ابزار منشی پیامکی و منشی هوشمند برای مشتری فرستاده می‌شوند. هر دوی این ماژول‌ها تفاوت‌هایی باهم دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم. لذا اگر صاحب و یا شاغل در کسب‌وکاری هستید و می‌خواهید تعامل متفاوتی را با مشتری شروع کنید، قابلیت‌های پاسخگویی خودکار پیامک را جدی بگیرید.

سامانه ارسال پیام کوتاه

همین ابتدا و قبل از شروع بحث پاسخگوی خودکار پیامک بهتر است با سامانه ارسال پیام کوتاه آشنا شوید. برای تعامل با مشتری، ارسال انبوه پیام تبلیغاتی، برگزاری نظرسنجی دربارۀ کیفیت محصولات و خلاصه هر چیزی که به ارسال پیامک مربوط شود، به سامانه ارسال پیامک نیاز دارید. سامانه در اصل نرم افزاری آنلاین و تحت وب است که برای ارسال پیامک، دریافت پاسخ مشتری و مدیریت پیام‌ها استفاده می‌شود.

بعد از دریافت پنل پیامکی، بلافاصله می‌توانید ارسال اس ام اس تبلیغاتی داشته باشید و امکان پاسخگوی خودکار پیامک را هم روی پنل فعال کنید.

منشی پیامکی چیست؟

اولین ابزار پاسخگوی خودکار پیامک منشی پیامک است که برای پاسخگویی خودکار به مشتری استفاده می‌شود. به مثال زیر توجه کنید:

دوست عزیز
برای شرکت در قرعه کشی پیتزا سعید عدد 1 را ارسال نمایید.

شما می‌توانید در قسمت پاسخگوی خودکار منشی پیامکی پنل را به نحوی تنظیم کنید تا در قبال ارسال کدی مشخص، پاسخ از قبل تعیین شده‌ای را شبیه مثال بالا برای مشتری ارسال کند. مثلاً از مشتری بخواهید که عدد 1 یا کلمه عضو را برای سامانه بفرستد تا پیام بالا برایش ارسال شود.

مزایای استفاده از پاسخگوی خودکار پیامک

شاید بپرسید که مزایای پاسخگوی خودکار پیامک چیست و جه استفاده‌هایی دارد؟ اگر کسب‌وکار شما به نحویست که می‌خواهید باشگاه مشتریان داشته باشید، می‌توانید از ابزار منشی برای پاسخگویی خودکار به کسانی که عضو خبرنامه شدند، استفاده کنید.

اگر کسب‌وکاری دارید که ممکن است جابه‌جا شود، برای فرستادن آدرس جدید می‌توانید از منشی استفاده کنید و از مخاطب بخواهید در ازای فرستادن کلمه‌ای مشخص مثلاً لوکیشن، آدرس جدید شما را دریافت کند.

اگر بوتیک دارید و می‌خواهید از کالکشن جدید رونمایی کنید، می‌توانید از مشتریانی که قصد حضور در ایونت را دارد، بخواهید کلمه ثبت‌نام را بفرستند. حتی برای برگزاری نمایشگاه، همایش، گردهمایی، دوره آموزشی جدید در موسسه می‌توانید از ابزار منشی پیامکی استفاده کنید.

حالا شاید بپرسید که اگر قرار باشد، پنل برای هر مخاطب یک پاسخ جداگانه بفرستند، چه باید کنیم؟ برای چنین کاربردی ابزار منشی جواب نمی‌دهد و باید سراغ منشی هوشمند بروید.

منشی هوشمند پیامکی

حالا فرض کنید برای پاسخگویی به مشتریان می‌خواهید چند جواب مختلف بفرستید. مثلاً اگر سالن زیبایی دارید و می‌خواهید لیست قیمت‌های مختلفی را برای مشتری بفرستید، در ازای هر کد مشخصی که برای پنل ارسال شود، می‌توانید پاسخ جداگانه‌ای را در پنل تنظیم کنید.

مزایای منشی هوشمند پیامکی

اگر از منشی هوشمند استفاده کنید، می‌توانید تعامل خوبی با مشتری داشته باشید و دیگر نیازی به تماس تلفنی و حضور نیروی انسانی نیست. می‌توانید بسیاری از اطلاعات لازم را به صورت پیامکی برای مخاطب و اعضای خبرنامه پیامکی ارسال کنید.

همچنین با این ابزار می‌توانید اطلاعاتی مانند:

  • کد اصالت محصول
  • کد گارانتی
  • انتقضای گارانتی
  • انقضای عضویت
  • انقضای بیمه

را برای مشتری ارسال کنید. مشتری هم می‌تواند در ازای ارسال کلماتی مشخص مانند "انقضای بیمه" ، " گارانتی محصول" و .... از منشی هوشمند استفاده کنید.

هر کسب‌وکاری که هستید، باید کلیدواژ‌ه‌های مدنظرتان را برای پنل تعریف کنید. در صورت نیاز نام مشتری و اعضای خاص را هم به فایل نمونه اضافه کنید تا پنل در ازای دریافت هر کدام از کلیدواژه‌ها، پاسخ مرتبط با آن را دریافت کند.

آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، فست‌فودها و رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و بوتیک‌ها، نمایندگی‌های بیمه و فروشندگانی که که محصولاتشان گارانتی دارند، می‌توانند از امکان پاسخگویی خودکار استفاده کنند.