ارسال پیامک در پنل اس ام اس با خطوط پیامکی انجام می‌گردد که به دو دسته خطوط اختصاصی و خطوط عمومی پنل پیامکی تقسیم می‌گردند که در این مقاله مقایسه خواهند شد.

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید مشخص است که هنوز چیز زیادی دربارۀ خطوط پیامکی و ارسال اس ام اس تبلیغاتی و خدماتی نمی‌دانید. به همین بهانه می‌خواهیم با شما کاربران جدید درباره انواع خطوط ارسال پیامک صحبت کنیم تا بتوانید بهتر برای تبلیغات پیامکی مدنظر خود تصمیم بگیرید. با ما همراه شوید.

پنل پیامکی

بیایید پیش از آشنایی با خطوط پیامکی، درباره موضوع اصلی بحث یعنی سامانه پیامکی صحبت کنیم.

سامانه پیام کوتاه در اصل نرم افزاری آنلاین است که برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتری، دریافت پاسخ، تعامل با مخاطب و مدیریت پیام‌ها استفاده می‌شود.

برای دریافت سامانه ارسال پیامک کوتاه باید با شرکت‌های ارائه‌دهنده پنل تماس بگیرید و درخواست سامانه و البته خطوط پیامکی بدهید.

بر همین اساس، توصیه من استفاده از خطوط پیامکی صبا اس ام اس است و بر مبنای سیاست‌های همین شرکت خوشنام و معتبر در ادامه درباره انواع خطوط پیامکی صحبت خواهیم کرد.

انواع خطوط ارسال پیامک

برای ارسال پیامک تبلیغاتی یا همین اس ام اس رمز عبور و کد تائید که شاید برای هر کدام از ما چندین بار ارسال شده، بعد از دریافت پنل باید سفارش خط بدهید.

خطوط پیامکی به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند که مقایسه آنه در ادامه انجام خواهد شد. بخاطر داشته باشید برای ارسال پیامک به مشتریان به هر دو نوع خط نیاز دارید و بهتر است به یک مورد بسنده نکنید.

خطوط عمومی پنل اس ام اس

در میان خطوط پیامکی به آن دسته از شماره‌هایی که بین کاربران مشترک باشند، خط عمومی یا اشتراکی گفته می‌شود.

بگذارید ساده‌تر توضیح دهم. این خطوط به چندین کاربر تعلق دارند، یعنی مثلاً من به عنوان صاحب پنل برای فروشگاه آنلاینم از همین خطوط عمومی برای مشتری پیامک میفرستم و شما هم ممکن است از همین خط برای ارسال پیامک انبوه استفاده کنید.

با توجه به اشتراکی بودن خطوط عمومی، این شماره‌ها امکان دریافت پاسخ مشتری را ندارند و تقریباً چند نفر به آن دسترسی دارند. از این خطوط نمی‌توان برای مشتری لینک سایت یا پیج اینستاگرام ارسال کرد و فقط باید به نوشتن متن کوتاه، جذاب و البته تاثیرگذاری بسنده کرد.

در ضمن خطوط عمومی شماره‌هایی رند و کوتاه دارند که بعد از دریافت پنل از صبا اس ام اس در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

خطوط اختصاصی ارسال پیامک

شماره‌های اختصاصی همان خطوط پیامکی هستند که مثل اسمشان فقط به خود شما تعلق دارند، یعنی هیچ کاربر دیگری به این خطوط دسترسی ندارد. پس شما با خطوط اختصاصی می‌تواند پاسخ ارسالی به مشتری را دریافت کنید.

اگر این خطوط را از اپراتور 3000 یا 1000 تهیه کنید، لینک سایت یا پیج اینستاگرام یا هر لینک دیگری را می‌توانید برای مشتری بفرستید. از خدمات وب سرویس برای اتصال سایت به پنل استفاده کنید و خلاصه این خطوط را به نام خودتان در سامانه ثبت کنید.

با این همه مزایایی که معرفی کردم، احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده که قیمت خطوط اختصاصی پیامک چقدر است؟ حق دارید که چنین سوالی بپرسید. چون خطوط اختصاصی رند که معمولاً 6 رقمی و 8 رقمی هستند، قیمت تقریباً بالایی دارند. اما اگر خط اختصاصی 14 رقمی و 12 رقمی سفارش دهید با قیمت مقرون‌به‌صرفه و مناسبی می‌توانید خط اختصاصی ارسال پیامک در پنل اس ام اس دریافت کنید.

مزایای خطوط اختصاصی ارسال پیامک

اما یکی از سوالات همیشگی کاربران، مزایای خطوط اختصاصی ارسال پیامک است. بگذارید این مزایا را با کمک گرفتن از پنل توضیح دهم. برای ارسال پیامک انبوه که بیشترین کاربرد آن، جذب مشتریست، خیلی نیاز به دریافت پاسخ از طرف مخاطب ندارید. بلکه شما با فرستادن این پیام صرفاً می‌خواهید کسب‌وکارتان را معرفی کنید.

اما در قسمت حفظ و نگهداری مشتری، باید به جای ارسال عادی از ارسال ویژه استفاده کنید. یعنی از ابزارهایی مثل ارسال پیامک نظرسنجی یا قرعه‌کشی پیامکی استفاده کنید. این ابزارها نیاز به دریافت پاسخ از طرف مشتری دارد و تنها با با خطوط احتصاصی قابل ارسال است.

از طرف دیگر اگر سایت داشته باشید، برای ارسال پیامک خدماتی مانند ارسال رمز عبور، ارسال شناسه کاربری یا عضویت و پیام‌های مشابه باید از خدمات وب‌سرویس و خط خدماتی استفاده کنید که باز هم به خطوط اختصاصی نیاز دارید تا خط اختصاصی را با ارسال مدارک به خدماتی تبدیل کنید. جهت کسب اطلاع بیشتر مقاله خط خدماتی ارسال پیامک را مطالعه نمایید.

تا اینجا با انواع خطوط پیامکی آشنا شدید و حالا بهتر می‌توانید برای سفارش خط درخواست بدهید. البته تفاوت خطوط به همین دو مورد نمی‌رسد و شما می‌توانید از اپراتورهای مختلفی مثل 1000، 2000، 3000 و .... درخواست خط بدهید.

در ضمن یادتان باشد که خطوط عمومی توسط صبا اس ام اس خریداری شده و در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. در نتیجه اگر از این خطوط استفاده می‌کنید، نمی‌توانید آن را به خط اختصاصی تبدیل کنید و باید برای ارسال ویژه حتما سفارش خط اختصاصی بدهید.

برای خرید پنل اس ام اس (پنل پیامکی) به صفحه اصلی صبا اس ام اس مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات ما را مطالعه نمایید یا با ما در تماس باشید