طرز نوشتن پیامک تبلیغاتی کوتاه را بدانیم زیرا پیام کوتاه خوانایی بهتر و همچنین هزینه کمتر خواهد داشت و در متن طولانی احتمال ارسال اس ام اس ناقص وجود دارد.

همه ما زمانیکه با گوشی همراه خود پیامک ارسال می‌کنیم، همیشه به این نکته دقت می‌کنیم که متن پیامک بیش از چند بخش یا صفحه نشود. زیرا با طولانی شدن متن پیامک احتمال این وجود دارد که پیامک شما ناقص ارسال شود. در این مقاله قصد داریم در مورد طرز نوشتن پیامک تبلیغاتی کوتاه بحث کنیم. با ما در ادامه همراه باشید تا با نمونه متن پیامک تبلیغاتی نیز آشنا شوید.

متن پیامک طولانی باعث چند برابر شدن هزینه ارسال هم می‌شود. در ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس نیز همین قانون حاکم است! یعنی هرچه تعداد کاراکتر متن پیامک شما کمتر باشد، شما می‌توانید به تعداد بیشتری پیامک ارسال کنید.

چگونه پیامک تبلیغاتی کوتاه بنویسیم؟

همانطور که گفته شد، اگر شما نیز برای کسب و کار خود پنل پیامک تهیه کرده‌اید و قصد دارید پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنید، باید به تعداد کاراکترهای متن تبلیغاتی خود توجه ویژه داشته باشید. در پنل پیامک صبا اس ام اس، هر پیامک فارسی 70 کاراکتر و هر پیامک انگلیسی 160 کاراکتر می‌باشد که دقیقا مانند گوشی همراه شما می‌باشد. در نتیجه اگر متن پیامک شما ترکیبی از حروف فارسی و انگلیسی باشد، تعداد کاراکترهای پیامک تبلیغاتی شما به 70 کاهش می‌یابد.

در گذشته به این صورت بود که اگر شما پیامک خود را با حروف انگلیسی شروع می‌کردید و مابقی را فارسی تایپ می‌کردید، اس ام اس شما انگلیسی تلقی شده و در نتیجه هزینه کمتری بابت پیامک پرداخت می‌کردید. منظور از کاراکتر هر حرکت روی کیبورد شامل نقطه، ویرگول، دیگر علائم نگارشی و حتی فاصله (space) یک کاراکتر محسوب می‌شود. به عنوان مثال به متن زیر دقت کنید:

صبا اس ام اس ارزانترین تعرفه ارسال پیامک در ایران

به نظر شما این متن شامل چند کاراکتر می‌باشد؟ پاسخ این چالش را در انتهای مقاله به شما خواهم گفت!

 

در حالت کلی باید بگویم که شما فرصت نوشتن متن پیامک طولانی را ندارید! مثلا اگر شما متن پیامکی تان را به صورت فینگیلیش (نوشتن متن فارسی با استفاده از کاراکترهای انگلیسی) بنویسید، حجم متن را به شدت پایین می‌آورد. در نوشتن پیامک نیز باید به همین روش عمل کرد به عنوان مثال بسیاری از اوقات برای ما پیش می‌آید تا به جای نوشتن salam از slm استفاده کنیم.

همچنین میتوان فاصله را از جمله حذف کرد و حروف اول کلمات را با حرف بزرگ نوشت مثلا:

?HowAreYou

به جای

?How are you

در حالت اول 10 کلمه کاراکتر وجود دارد و در حالت دوم 12 کاراکتر. حال فرض کنید متن پیامک تان کمی بیشتر شود چند کاراکتر فاصله خواهد داشت؟!
برخی از جملات و اصطلاحات به صورت مخفف جا افتاده‌اند مثلا کلمه LOL که مخفف laugh out loud می‌باشد. با استفاده از این روش‌ها شما می‌توانید هزینه پیام کوتاه خود را به حداقل برسانید.

آیا متن طولانی پیامک در تبلیغات تاثیرگذار است؟

خودتان را به جای مخاطبینی بگذارید که پیامک تبلیغاتی را دریافت می‌کنند. زمانی که شما با متن طولانی تبلیغاتی مواجه می شوید، چه احساسی در مورد آنها دارید؟ آیا فکر می‌کنید مخاطبان زمان زیادی را برای خواندن متن پیامک شما صرف خواهند کرد؟

جالب است بدانید که یکی از فاکتورهای انتخاب یک کتاب برای خواندن، حجم کتاب است! در بیشتر مواقع حجم کتاب به عنوان کفه ترازویی برای انتخاب و یا عدم انتخاب آن کتاب عمل می‌کند. در متون تبلیغات پیامکی نیز همین قانون وجود دارد. به خاطر داشته باشید که هر چقدر متن پیامک شما کوتاه و مختصر باشد فیدبک بیشتری خواهد داشت. دو متن پیامک زیر را مقایسه کنید:

نوع اول پیامک تبلیغاتی

طرز نوشتن پیامک تبلیغاتی کوتاه

نوع دوم پیامک تبلیغاتی

طرز نوشتن پیامک تبلیغاتی کوتاه

همانطور که مشاهده کردید، پیامک اول 4 بخش است! اما در نوع دوم شما با یک پیامک دو بخشی مواجه هستید که حتی بن تخفیف هم به شما ارائه میدهد.
تکلیف متن پیامک نوع دوم با مخاطبین روشن است به این صورت که آدرس، شماره تلفن و حتی نوع پوشاک مورد نظر نیز قابل مشاهده است. از طرفی دیگر این پیامک برای شما ارزشمند است چرا که با خرید از این فروشگاه شما از تخفیف هم استفاده می‌کنید!

اصولا باید برای نوشتن پیام کوتاه، فعل‌ها را حذف کنید و سعی کنید از جملاتی که فعل در آنها نیست استفاده کنید. به عنوان مثال:

به جای: “برای دریافت کد تخفیف عدد یک را ارسال کنید”

بنویسید: “کد تخفیف=ارسال عدد 1”

در این مقاله راهنمایی از نوشتن متن کوتاه به شما ارائه شد به امید آنکه در بازاریابی پیامکی خود از آن استفاده نمایید. پس بخاطر داشته باشید که یکی از نکات تبلیغات پیامکی توجه به زمان مخاطب و عدم هدر دادن وقت آن برای خواندن مطلب و پیامک شماست. شاید باور نکنید اما این موضوع به قدری مهم است که می‌تواند باعث از دست دادن و یا جذب مشتری شود. بنابراین لازم است با استفاده از روش ها و استراتژی های تبلیغاتی، پیامک خود را تدوین کنید.