گرویتی فرم چیست؟

افزونه گرویتی فرم (گراویتی فرم) قدرتمندترین افزونه در زمینه ساخت فرم در وردپرس هست که امکان ساخت فرم بدون نیاز به کدنویسی در وردپرس را فراهم کرده و می‌توانید انواع فرم در وردپرس با قابلیت‌های زیر را بسازید:

  • افزودن انواع فیلد در فرم وردپرس
  • انتخاب ظاهر دلخواه برای فرم
  • امکان ساخت فرم چند مرحله‌ای
  • قابلیت ایجاد محدودیت در فرم‌ها
  • قابلیت ساخت فرم شرطی در وردپرس برای انواع فیلدها
  • قابلیت ایجاد محدودیت در پر کردن تعداد فرم‌ها​
  • امکان استفاده انواع فیلدهای محاسبه‌گر(ریاضی، وزنی و…)
  • امکان ساخت فرم با قابلیت کد رهگیری گراویتی فرم
  • امکان اتصال درگاه پرداخت به گرویتی فرم
  • اتصال گراویتی فرم به ووکامرس

افزونه پیامکی گرویتی فرم (Gravity Forms)

با استفاده از افزونه پیامک گرویتی فرم قادر خواهید بود فرم خود را به پنل اس ام اس متصل کنید و در زمان درج یک فرم در حالت‌های مختلف: 

  • به مدیران وبسایت پیامک ارسال کنید.
  • به کاربر یا کاربران سایت پیامک ارسال کنید.
  • به هر فیلد شماره ای که در فرم ایجاد کرده‌اید پیامک ارسال کنید.
  • یا اگر فرم شما حالت پرداخت_خرید دارد به مدیر و کاربر موقع پرداخت موفق پیامک ارسال شود.

دانلود افزونه پیامکی گرویتی فرم

ابتدا یکبار باید افزونه پیامک گرویتی فرم را تنظیم کنید. درگاه را برروی Ippanel تنظیم کنید.

در تنظیمات عمومی افزونه شماره‌ارسال‌کننده و سپس شماره‌مدیران را به افزونه می‌دهید. اما حالا فرض کنید که شما دارای چندین شماره خط برای ارسال پیامک هستید (به عنوان مثال یک شماره 1000 و یک شماره 5000 خریداری کرده‌اید)

حالا دو فرض زیر را در نظر بگیرید:

  • اینکه شما قصد دارید برای فرم یا فرم‌های بخصوصی از شماره ۱۰۰۰ و برای برخی از فرم‌های دیگر از شماره ۵۰۰۰ استفاده کنید.
  • شاید قصد دارید برای یک یا چند فرم بخصوصی پیامک به مدیرهای ۱ و ۲ ارسال گردد و برای برخی فرم‌های دیگر پیامک به مدیرهای مثلاً ۳ و ۴ ارسال شود.

خب برای دو فرض بالا چاره اندیشیدیم که در ادامه خواهید دید.

اتصال افزونه گرویتی فرم به پنل پیامکی

خب پس از اینکه افزونه پیامک گرویتی فرم را تنظیم کردید و فرم مدنظر را نیز ایجاد کردید. نوبت اتصال فرم به افزونه پیامک می‌رسد. می‌توانید از قسمت فرم‌ها » پیامک و افزودن جدید این کار رو انجام دهید.

شما ابتدا آن فرم مدنظرتان که قرار است پنل اس ام اس به آن متصل شود را انتخاب می‌کنید.

فیلد شماره فرستنده

حالا در فیلد شماره فرستنده، همان شماره فرستنده پیشفرضی که ست کرده بودید قابل مشاهده است، همانطور که بالا ذکر کردیم می‌توانید شماره پیشفرض رو تغییر بدید و شماره فرستنده دوم را وارد کنید.

مثلا اگر شماره پیشفرض ۱۰۰۰ ست کردید و قصد دارید که برای این فرم از شماره ۵۰۰۰ پیامک ارسال بشه می‌توانید از این قسمت تغییرش بدید. اگر هم که قصد تغییر آن را ندارید می‌توانید با این قسمت کاری نداشته باشید و از همان حالت پیشفرض استفاده کنید.

فیلد شماره مدیران

برای قسمت شماره مدیران نیز دقیقاً به همین صورت می‌باشد؛ یعنی می‌توانید از شماره‌های پیشرض استفاده کنید و در غیر اینصورت شماره‌های مدیران را کم و زیاد کنید تا کلاً تغییر بدهید.

فیلد متن پیام

در فیلد متن پیام می‌توانید از برچسب‌های مدنظر، همانند برچسب‌هایی که در اعلان‌ها و تاییدیه استفاده می‌کردید نیز استفاده کنید.

فیلد شماره کاربر

فیلد شماره کاربر چیست؟ در فرم یک فیلدی که مشتری یا کاربر قرار است شماره‌اش را وارد کند لحاظ می‌کنید و از اینجا همان فیلد رو بعنوان فیلد شماره کاربر انتخاب می‌کنید. اگر قصد داشتید یک نسخه از همان پیامکی که به مشتری ارسال میشود؛ به یک شماره دلخواه ارسال بشه می‌توانید آن شماره را در فیلد شماره دریافت کننده دلخواه وارد کنید.

افزونه پیامک گرویتی فرم افزونه پیامک گراویتی فرم

حالت شرطی

فرض کنیم شما قصد دارید برای ارسال اس ام اس شرط تعیین کنید. مثلا اگر شرط برقرار بود پیام به کاربر یا مدیر ارسال گردد و در غیر این صورت ارسال نگردد. بطور مثال یک چک باکس در فرم قرار داده‌اید که با عنوان “میخواهم پیامک را دریافت کنم” و حالا انتخاب را به کاربر واگذار می‌کنید که در صورتیکه تیک بله رو بزند پیامک رو دریافت می‌کند.

فرض کنید قصد دارید یک اطلاعیه یا خبری رو به همه مشتری‌ها یا فقط برخی از مشتری‌های مدنظر ارسال کنید. برای این کار کافیست به صندوق ورودی مراجعه کنید. تیک پیام‌های ورودی مد نظر را وارد کنید و از دکمه ارسال پیامک به موارد انتخاب شده استفاده نمایید تا به صفحه‌ای هدایت گردید که شماره گیرنده‌ها همان شماره‌هایی است که تیک آنها را زدید.

تصویر زیر نیز جزییات پیامک در هر پیام ورودی رو نمایش میدهد:

افزونه پیامک گرویتی فرم افزونه پیامک گراویتی فرم

همانطورکه مشاهده می‌کنید یک قسمت اضافه شده که شماره کاربر رو نمایش می‌دهد که می‌توانید در صورت لزوم ویرایش کنید. یک باکس ارسال پیامک هم تعریف کردیم که می‌توانید پیام مدنظر را به کاربر بفرستید. برای فرستادن هم می‌توانید از یکی از شماره فرستنده‌هایی که برای فرم ست شده به دلخواه استفاده کنید.

این نکته را نیز مدنظر داشته باشید تمام پیام‌هایی که به کاربر یا مدیر هر فرم ارسال می‌شود داخل یادداشت‌های هر پیام ورودی ذخیره میشود تا دفعات بعدی در صورت لزوم بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. حتی اگر به هر دلیلی (کمبود اعتبار، نام کاربری و پسورد پنل پیامکی اشتباه و …) پیامک ارسال نگردد، دلیل آن در یادداشت‌ها نمایش داده می‌شود.

افزونه پیامک گرویتی فرم را بصورت رایگان به شما ارائه می‌دهیم، کافیست یکی از انواع پنل اس ام اس سامانه پیامکی صبا اس ام اس که وب سرویس پیامکی برروی آنها فعال است را تهیه نمایید.