در دنیای نوین امروزی اگر بهترین وسیله اطلاع رسانی موبایل باشد پس بدون شک بهترین ابزار تبلیغاتی و بازاریابی نیز می‌باشد. بنابراین تبلیغات پیامکی راهی ساده، تست شده و با قدمت زیاد برای ارتباط با مشتریانی است که به تلفن‌ همراه خود بیش از هر چیزی توجه می‌کنند.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری سبک زندگی بشر هم دچار تغییراتی می‌شود. تلویزیون و رادیو از ابزارهایی هستند که مردم ساعاتی از شبانه روز خود را با آنها می‌گذرانند و تا چند سال قبل تنها ابزارهایی بودند که به مردم نزدیک بوده و بعضا نمی‌تواستند از آنها دل بکنند.

اما امروزه ابزار دیگری به اسم موبایل با انسان پیوند نزدیک‌تری پیدا کرده، بطوریکه از ابتدای صبح تا انتهای شب آن را همراه خود داریم و خیلی از مردم حتی چند دقیقه هم بدون موبایل‌شان نمی‌توانند سپری کنند!

تبلیغات پیامکی در ایران

تبلیغات پیامکی در کشورمان نیز کاملا جا افتاده و کمتر کسب و کاری پیدا می‌شود از تبلیغات پیامکی استفاده نکند! اما با این حال بازاریابی پیامکی در ایران مانند سابق نیست و بازار داغ خود را از دست داده است. شاید بپرسید چرا؟ پاسخ این سوال دلایل متفاوتی دارد که از جمله مهمترین دلایل آن نبود قوانین واضح و شفاف برای استفاده از این ابزار است.

متاسفانه بسیاری از افراد از این ابزار ارتباطی سوء استفاده کردند و کاربران تلفن همراه را از اس ام اس تبلیغاتی بمباران کردند! در نتیجه همین ارسال های بی‌مورد، مردم نسبت به این روش تبلیغاتی واکنش منفی نشان دادند و به محض مشاهده پیامک تبلیغاتی در موبایل بدون آنکه آن را بخوانند، حذف می‌کنند!

البته باید بگوییم زمانی که بدون هیچگونه هدف و استراتژی اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی کنید، بازاریابی پیامکی شما به نتیجه‌ای نخواهد رسید. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چرا باید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید.

پیامک تبلیغاتی ؛ کم هزینه و اقتصادی

پیامک تبلیغاتی چندین سال است که در کشورهای پیشرفته و صنعتی رواج دارد و در ایران نیز کم کم جای خود را پیدا می‌کند. تا چند سال قبل پنل ارسال پیامک انبوه در دست شرکت های معدودی بود که به هزینه‌های بسیار بالا در اختیار مردم قرار می‌دادند و افراد خاصی می‌توانستند سامانه پیامکی را تهیه و از این ابزار قدرتمند برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنند.

اما امروزه دیگر این حالت انحصاری وجود ندارد و هر شخصی می‌تواند براحتی و با هزینه بسیار اندک یک پنل ارسال اس ام اس تهیه کرده و برند خود را در سطح کشور، استان، شهر و یا محله و خیابان تبلیغات کند.

در مقایسه با بسیاری از سبک‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات بیلبوردی و…، تبلیغات پیامکی هم از هزینه کمتری برخوردار است و هم بازخورد مناسبی دارد. اگرچه که تبلیغات بیلبوردی می‌تواند توجه بسیاری از مردم را جلب کند اما هزینه‌های بالایی را در پی دارد. بعلاوه طیف مخاطبان اینگونه تبلیغات غیرانتخابی و تصادفی می‌باشد. در نتیجه شما نمی‌توانید شیوه تبلیغات خود را کنترل کرده و اشکالات آن را برطرف کنید.

مقایسه تبلیغات پیامکی با تبلیغات ایمیلی

بسیاری از کارشناسان تبلیغات، بازاریابی پیامکی را با بازاریابی ایمیلی مقایسه می‌کنند. در حالیکه ایمیل مارکتینگ به ساخت قالب گرافیکی و تنظیمات فراوانی نیاز دارد اما شما در تبلیغات پیامکی می‌توانید تنها با 70 کاراکتر، منظور و مفهوم خود را به مخاطب برسانید. از جمله تفاوت‌های تبلیغات پیامکی و تبلیغات ایمیلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن بازار هدف در بازاریابی ایمیلی: در تبلیغات پیامکی شما می‌توانید قشری را که می‌خواهید به آنها پیامک ارسال کنید را انتخاب کنید. از جمله ارسال سن و جنسیت، ارسال منطقه‌ای، ارسال مشاغل و… اما در بازاریابی ایمیلی خبری از اینگونه دسته‌بندی ها نیست!
  • احتمال دیده نشدن ایمیل: ممکن است ایمیل شما به صندوق اسپم مخاطب بیافتد و هیچوقت مشاهده نشود. از طرفی دیگر نوتیفیکیشن پیامک بسیار جذاب‌تر از نوتیفیکیشن ایمیل است!

سایر مزایای پیامک تبلیغاتی

اگر با این نوع بازاریابی آشنایی ندارید، بهتر است با مزایای تبلیغات پیامکی آشنا شوید…

  • ارسال فوری: ارسال sms تبلیغاتی بر خلاف سایر روش‌های بازاریابی به زمان زیادی نیاز ندارد و شما می‌توانید در حداقل زمان، اس ام اس تبلیغاتی خود را تنظیم کرده و ارسال کنید. تنها کافیست در مورد متنی که می‌خواهید به مشتریان خود ارسال کنید، تصمیم بگیرید! به این ترتیب شما می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه اس ام اس خود را به صدها یا هزاران نفر ارسال کنید.
  • بازخورد سریع مشتریان پیامکی: تحقیقات و آمار نشان می‌دهند که حدود 35% از با استفاده از گوشی‌های هوشمند به نظرسنجی پیامکی پاسخ می‌دهند. درنتیجه برندها می‌توانند در شروع کار خود با استفاده از بازاریابی پیامکی بفهمند که مخاطبان خود به چه چیزهایی بیشتر علاقه دارند!
  • ارتباط مستقیم با مخاطب: تلفن همراه تنها وسیله‌ای است که ما 24 ساعته و 7 روز هفته آن را به همراه خود داریم. این یکی از دلایل محکمی است که با تبلیغات پیامکی می‌توانید بصورت مستقیم با مخاطبان در تعامل باشید.
  • مقرون به صرفه بودن تبلیغات پیامکی: تبلیغات پیامکی به بودجه زیادی نیاز ندارد و از طرفی اگر شما با اصول و استراتژی درستی تبلیغات پیامکی خود را انجام دهید، سرمایه شما بازخواهد گشت. چرا که نرخ دیده شدن تبلیغات پیامکی 98% است! این موضوع به این معناست که شما می‌توانید با بودجه خود بیشترین تعداد مخاطب و مشتری را جذب کنید.

چگونه پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟

تا اینجای مقاله از مزایای بازاریابی پیامکی صحبت کردیم. اما اکنون شاید بپرسید، چگونه میتوان پیامک تبلیغاتی ارسال کرد؟

برای ارسال پیامک تبلیغاتی شما نیاز دارید که یک پنل اس ام اس داشته باشید. پنل اس ام اس دستگاهی سخت افزاری یا نرم افزار قابل نصب بر روی سیستم عامل نیست بلکه یک دسترسی (نام کاربری و کلمه عبور) می‌باشد. پس از خرید پنل پیامک، شما نیاز به یک خط برای ارسال پیامک دارید. سامانه صبا اس ام اس خط اختصاصی بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی ارسال کنید.

  • ارسال کدپستی
  • ارسال پیامک از طریق دکل ایرانسل
  • ارسال پیامک با تفکیک سن و جنسیت
  • ارسال پیامک از روی نقشه گوگل

شما در این مقاله با تبلیغات پیامکی آشنا شدید، جهت خرید پنل اس ام اس یا اسمس به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده یا با شماره تماس 02191016191 با ما در ارتباط باشید.