پس از خرید پنل پیامکی اطلاع از اصول بازاریابی و قوانین ارسال پیامک اولین گزینه شما برای استفاده از پنل اس ام اس (سامانه پیامکی) در تبلیغات پیامکی باید باشد.

بخاطر داشته باشد هرگونه عدم رعایت این قوانین برای کاربر مشکلات جدی بهمراه دارد و می‌تواند باعث مسدود شدن حساب کاربری شود. لذا این مقاله را تهیه کردیم تا با مهم‌ترین قوانین ارسال پیامک بیشتر آشنا شوید.

پنل پیامکی چیست؟

قبل از اینکه قوانین ارسال پیامک را یادآور شویم باید دربارۀ سامانه ارسال اس ام اس بدانید. از پنل پیامکی برای ارسال پیامک‌های انبوه، مدیریت پیامک‌های ارسالی و دریافتی استفاده می‌شود که کاملاً به صورت آنلاین کار می‌کند، تحت وب است و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری ندارد. شما به راحتی با موبایل، تبلت، لبتاب و سیستم کامپیوتر می‌توانید از سامانه پیامکی برای ارسال و دریافت اس ام اس استفاده کنید.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی یکی از روش‌های کم هزینه جذب مشتری است که تنها با ارسال یک پیامک جذاب مشتری را هدف قرار می‌دهد و او را به خریدار تبدیل می‌کند. از طرف دیگر همین روش برای اطلاع‌رسانی هم مقرون‌به‌صرفه است، نیازی به نیروی انسانی و زمان زیادی ندارد. به زبان ساده با یک کلیک ساده، اخبار مهم برای همه ارسال می‌شود.

مزایای بازاریابی پیامکی

علاوه‌بر سرعت و هزینه مناسب، بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ) مزایای دیگری هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها به دسته‌های زیر خلاصه می‌شود:

  • حفظ مشتریان قدیمی و ارسال پیامک‌های مهمی مانند تخفیف و تشکر بعد از خرید برای این گروه
  • استفاده از ابزارهای مختلف برای جذب مشتری مثل ارسال پیام از روی نقشه یا ارسال پیام برای گروه زنان و مردان
  • اتصال پنل پیامکی به سایت از طریق سیستم وب‌سرویس پیامکی
  • برگزاری نظرسنجی، آزمون پیامکی، ارسال کد تخفیف، تبریک تولد و ... که برای حفظ مخاطبان قدیمی توصیه می‌شود

البته پنل اس ام اس ویژگی‌های مثبت و کاربردی خیلی بیشتری دارد ولی اگر تا همینجا هم توجهتان را جلب کرده، نوبت آن است تا خیلی سریع و خلاصه با قوانین ارسال پیامک آشنا شوید.

کلیات قوانین ارسال پیامک

در مورد قوانین ارسال پیامک اول از همه باید یادتان باشد که تمام اس ام اس های ارسالی اعم از تبلیغاتی یا خدماتی تحت سیستم مانتیورینگ یا همان کنترل هستند. در نتیجه تمام مواردی که در ادامه به شما معرفی کنم، ممنوع است و در صورت ارسال هم تحت پیگیرد پلیس فتا قرار می‌گیرد و هم موجب مسدود شدن پنل می‌شود.

کدام ارسال پیامک ممنوع است؟

  • ارسال هرگونه پیام با متن غیراخلاقی شامل انواع توهین، شوخی و جوک
  • ارسال پیامک‌های کلاهبرداری شامل انواع جایزه دروغین، اخاذی و سرکار گذاشتن
  • ارسال پیامک‌های دروغین از طرف بانک، پلیس یا اپراتورهای همراه اول و ایرانسل
  • ارسال پیامک‌های ناشناس که فرستنده مشخص نیست
  • کلیه پیامک‌های حوزه پزشکی، پیراپزشکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و موارد مشابه بدون مجوز کتبی از طرف سازمان نظام پزشکی کشور
  • پیامک‌های تبلیغات تورهای داخلی و خارجی و فروش فیش حج بدون مجوز
  • هرگونه پیامک ارائه تسهیلات و وام بانکی بدون مجوز
  • کلیه پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به دخانیات، توتون و تنباکو، لوازم جنسی

عواقب عدم رعایت قوانین ارسال پیامک

حالا بعضی از کاربران می‌پرسند که اگر قوانین ارسال پیامک رعایت نشود، چه اتفاقی برای پنل کاربری‌شان می‌افتد و آیا واقعاً این همه سختگیری وجود دارد؟

همانطور هم که پیشتر گفتم، تمام اس ام اس ارسالی اعم از تبلیغاتی و خدماتی تحت سیستم کنترل و مانیتورینگ هستند و در صورت رعایت نکردن قوانین، پنل‌ کاربری متخلف مسدود می‌شود. از طرف دیگر برای جلوگیری از این مشکلات، سیستم استعلام مالکین پنل پیامکی از طرف وزارت فناوری ارتباطات اعلام شد تا از نام هیچ کاربری سواستفاده نشود و اگر چنین مشکلی پیش آمد، به سرعت رسیدگی و برطرف شود.

بر همین اساس تمامی کاربران موظف هستند در زمان درخواست پنل ارسال اس ام اس، مدارک هویتی خود را به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی برای سامانه مورد نظرشان بفرستند، در غیر این صورت هیچ کانالی برای ارسال پیام کوتاه در اختیارشان قرار نخواهد گرفت.

به همین بهانه، در ادامه دربارۀ مدارک دریافت پنل اسمس و برخی نکات مهم امنیتی بر اساس سیستم صبا اس ام اس صحبت خواهیم کرد.

قوانین ارسال پیامک در صبا اس ام اس

حالا که با کلیات قوانین ارسال پیامک آشنا شدید، پیش از دریافت پنل صبا اس ام اس بهتر است با مدارکی که باید حتماً بفرستید، آشنا شوید:

مدارک افراد حقیقی

برای کاربری که صاحب کسب‌وکار، سایت فروشگاهی یا مغازه است و به عنوان شخص حقیقی شناخته می‌شود، دریافت پنل همراه با ارائه مدارک زیر است:

  • اسکن یا تصویر کارت ملی درخواست‌کننده
  • شماره کارت بانکی معتبر متعلق به درخواست کننده

مدارک افراد حقوقی

برای سامانه ارسال اس ام اس شرکت‌ و ارگان یا هرگونه سازمان دولتی، باید مدارک زیر ارائه شود:

  • اسکن یا تصویر کارت ملی مدیر عامل
  • تصویر آخرین روزنامه رسمی شرکت
  • نامه معرفی‌نامه برای کارمندی که می‌خواهد از پنل استفاده کند (در ارگان‌های دولتی)
  • مدارک سازمان مربوطه

شرایط و قوانین خدماتی کردن خطوط

بخش مهمی از قوانین ارسال پیامک مربوط به خدماتی کردن خطوط است. شاید کسب‌وکار شما نیازی به ارسال پیامک تبلیغاتی نداشته باشد و بخواهید تنها برای اطلاع‌رسانی‌های مهم یا ارسال پیامک‌هایی مانند رمز عبور و کد تائید از سامانه پیامکی استفاده کنید. برای ارسال این پیامک‌ها باید خط خدماتی داشته باشید، تا مطمئن باشید که پیامک‌تان به دست لیست سیاه (افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کردند) رسیده است.

برای خدماتی کردن خط، که مهم‌ترین قابلیت آن ارسال پیامک به لیست سیاه است، حتماً شرایط خطوط خدماتی در سایت را مطالعه کنید و بعد درخواست دهید. همچنین، در صورت تائید مدارک حتماً اصل مدارک آپلود شده را بفرستید. بعد از دریافت اصل مدارک، فرایند خدماتی شدن خط شروع می‌شود. در ضمن یادتان باشد که این مسیر زمانبر (حدود دو ماه) است و فقط با تائید سازمان ارتباطات سیار انجام می‌شود.

نکاتی که نباید فراموش کنید!

حالا بیایید تا در قسمت انتهایی مقاله مهم‌ترین نکات و قوانین ارسال پیامک را مرور کنیم:

  • در صورت هرگونه تخلف، کاربر باید تعهدی با امضا و اثر انگشت ارائه دهد. در صورت تخطی از قوانین، پنل به مدت 7 روز مسدود می‌شود و بعد از بررسی در صورت امکان مجدد فعال خواهد شد.
  • مثل هر حساب کاربری دیگر، بهتر است رمز شما ترکیبی از عدد، کاراکتر و حروف کوچک و بزرگ باشد و همانطوری که می‌دانید تاریخ تولد یا شماره موبایل که قابل حدس هستند، انتخاب‌های خوبی برای رمز عبور معتبر نیستند. در ضمن رمز را حتماً هر سی روز یکبار تغییر دهید.
  • حتی‌الامکان از اینترنت اکسپلور برای ارسال پیامک استفاده نکنید. موارد امنیتی این مرورگر باعث می‌شود تا بعضی ارسال‌ها چندین مرتبه انجام شود، یعنی هزینه‌اش هم چند مرتبه محاسبه شود. البته باگ‌های این مرور در آپدیت‌های جدید برطرف شدند و همین مورد منجر به به‌روزرسانی مداوم سامانه صبا اس ام اس شده است.
  • یادتان باشد می‌توانید از Ip های مجازی برای ورود به پنل استفاده کنید که در بخش تنظیمات درج شده است. اگر این Ip تغییر کند، دیگر به پنل دسترسی ندارید و برای ورود مجدد باید با پشتیبانی تماس بگیرید.
  • حتماً در قسمت تنظیمات، گزینه اعلام ورود را انتخاب کنید.

هزینه پنل پیامکی

هزینه‌های پنل صبا اس ام اس را می‌توانید در قسمت تعرفه ها مطالعه کنید، اما علاوه‌بر آن هم باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • پنل پیامکی در صبا اس ام اس بصورت مادام العمر می‌باشد. یعنی یکبار خریداری می‌کنید و هزینه تمدید آن رایگان می‌باشد، درحالیکه شرکت‌های همکار برای تمدید هزینه دریافت می‌کنند.
  • روی تمام تعرفه‌ها، 10 ریال هزینۀ ارزش افزوده باید پرداخت شود که مطابق بند ز تبصره 15 قانون بودجه مصوبه مجلس است
  • بعد از 7روز امکان فسخ پنل وجود ندارد و عودت وجه فقط برای پنل‌های ثبت‌نامی زیر 7روز است که آن هم با کسر هزینۀ خطوط ثبت شده است. البته اگر بیش از 1000 پیامک را در 7روز ارسال کنید، امکان لغو پنل هم دیگر وجود ندارد.
  • اگر شارژ خریداری شده پنل به پیامک تبدیل شود، امکان بازگشت شارژ وجود نخواهد داشت.
  • در صورت درخواست برای تغییر پنل، هزینۀ برخی از خطوط هدیه محاسبه می‌شود.

نکات مهم برای نمایندگان

نمایندگان صبا اس ام اس، کسانی هستند که با نام و برند خودشان تحت عنوان یک سامانه پیامکی فعالیت می‌کنند اما در اصل نماینده صبا اس ام اس هستند. این دسته از کاربران علاوه‌بر تمام موارد بالا باید به نکات زیر هم توجه کنند:

  • اگر نماینده هستید، تمامی کاربرانتان را با دریافت مدارک به طور کامل شناسایی و احراز هویت کنید.
  • هزینۀ تمدید پنل‌های نمایندگی رایگان است. پنل ها بصورت مادم العمر فعال می‌گردند، لذا بصورت رایگان بدون تاریخ انقضا می‌باشند.
  • کاربرانی که پنل نمایندگی دارند، باید تمامی مدارک را به صورت کامل در سایت آپلود کنند. همچنین وظیفۀ کنترل و مانیتور پیام‌های کاربران نماینده، بر عهده خود نماینده است.
  • به عنوان نکتۀ آخر در حوزۀ نمایندگی یادتان باشد که از ساخت پنل دمو با شارژ خودداری کنید، چون باعث می‌شود هر شخصی بتواند پیامک ناشناس بفرستد. مسدود کردن شارژ آنلاین پنل دمو، کنترل و مانیتور پیام‌های ارسالی و توجیه کاربر وظیفۀ اصلی نماینده است.

برای خرید پنل پیامکی و دریافت مشاوره به صفحه اصلی صبا اس ام اس مراجعه کرده و با ما در تماس باشید.