با ارسال پترن می‌توانید الگویی تعریف نمایید تا پیامک و اس ام اس ارسالی مطابق الگو یا پترن در وب سرویس بصورت فوری و بدون نیاز به تایید مانیتورینگ انجام گردد.

پترن چیست؟

همانطورکه از نام آن مشخص است پترن یک الگو یا نمونه می‌باشد.

برخی از مخاطبین دریافت پیامک های تبلیغاتی خودرا مسدود کرده‌اند، لزوما به این شماره‌ها، شماره‌های بلک لیست مخابرات اطلاق می‌گردد. ارسال به بلک لیست مخابرات از خطوط اپراتور‌های مختلف انجام نمی‌گردد.

برای ارسال به بلک لیست مخابرات در سامانه پیامکی صبا اس ام اس دو راهکار وجود دارد:

  • ارسال با سیمکارت
  • ارسال با خط خدماتی

ارسال با سیمکارت

ارسال از طریق سیمکارت‌های سامانه صبا اس ام اس انجام می‌گردد. این ارسال گزینه خوبی برای ارسال به لیست سیاه مخابرات می‌باشد. اما بدلیل مسائل فنی و سخت افزاری (سیمکارت‌هایی که پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنند از سوی مخابرات شناسایی و باطل می‌گردند) گاهاً ممکن است با تاخیر در ارسال مواجه باشند، یا محدودیت در تعداد شماره‌های ارسالی داشته باشند.

ارسال با خط خدماتی

خطوطی برروی پنل به کاربران صبا اس ام اس ارائه می‌گردد که قابلیت عبور از بلک لیست مخابرات را دارد. به این خطوط خط خدماتی گفته می‌شود. خط خدماتی همانطورکه از نام آن مشخص است برای متن‌های خدماتی و اطلاع رسانی کاربرد دارد. متون خدماتی یا اطلاع رسانی همانند: ارسال کدفعالسازی، تایید شماره موبایل، ارسال جزئیات ورود به سایت یا اپلیکیشن و …

دقت نمایید با خط خدماتی فقط پیامک های اطلاع رسانی انجام می گردد و ارسال پیامک تبلیغاتی مطلقاً ممنوع می باشد.

ارسال فوری پترن با خط خدماتی در وب سرویس

همانطور که گفتیم، برای ارسال کدفعالسازی و تایید شماره موبایل کاربران در وب سایت یا اپلیکیشن می‌توان از خط خدماتی ارسال کرد. تا همه مخاطبین (بلک لیست و وایت لیست) اس ام اس شما را دریافت کنند.

سامانه صبا اس ام اس بصورت رایگان و بدون نیاز به ارائه مدارک شرکت ثبتی و سفته و … خط خدماتی برروی پنل های ارسال پیامک به کاربران خود ارائه می‌دهد.

باتوجه به اینکه پیامک های ارسالی با خط خدماتی در سیستم مانیتورینگ برای دقایقی قرار گرفته و پس از بررسی و تایید اپراتور ارسال انجام می‌گردد، مجموعه فنی صبا اس ام اس قابلیت دیگری بنام پترن ارائه کرده است. به اینصورت که قالب کلی متن‌های ارسالی خود در وب سرویس را بصورت یک الگو یا پترن در بخشی که از قبل در پنل تعبیه شده اعلام می‌کنید، این پترن توسط همکاران ما بررسی و تایید می‌گردد، درصورت تایید یک کد برای هر متن پترن شما در نظر گرفته می‌شود که آن را در کدهای وبسرویس خود قرار می‌دهید، لذا متونی که با این کد ازطریق وبسرویس ارسال می‌گردند بدون نیاز به مانیتورینگ بصورت آنی و فوری ارسال شده و به مخاطب تحویل می‌گردد.

کدنویسی ارسال فوری پترن

وب سرویس سامانه صبا اس ام اس امکان اتصال وب سایت، نرم افزار و یا اپلیکیشن خود را با استفاده از چند خط کدنویسی به پنل پیامک را می‌دهد تا در زمان های مدنظر، اقدام به ارسال، دریافت و مدیریت پیامک های خود از این طریق نمایید.

اما کدنویسی ارسال فوری پترن چگونه است؟ به مثال زیر توجه کنید:

ارسال پترن پیامک اس ام اس فوری

به عنوان مثال ما در اینجا قالبی با محتوای زیر آماده کرده‌ایم، شکل پترن این پیامک بصورت زیر خواهد بود:

رسید پرداخت شهریه
شماره دانشجویی: %StudentId%
مبلغ پرداختی: %amount% ریال
تاریخ پرداخت: %date%
نحوه پرداخت: کارتخوان
شماره مرجع: %code%
دانشکده %uni%
گروه نرم افزاری آریامهام

شما پس از اینکه پترن پیامک مورد نظر خود را از طریق تیکت داخل سامانه معرفی کردید، پترن شما تنها یکبار توسط مانیتورینگ تایید شده و یک کد پترن (PatternId) به آن اختصاص داده می‌شود. سپس شما می‌توانید با کدنویسی اختصاصی تنها این کد پترن را با متغیرهای خود در کدنویسی پیاده کنید. برای مشاهده نمونه کدنویسی شما می‌توانید به بخش وب سرویس پیامکی صبا اس ام اس مراجعه کرده و براحتی از روی نمونه کدنویسی کنید.

تنها قابلیت ماژول وب سرویس ارسال سریع پترن، ارسال کد فعالسازی نیست! شما می‌توانید با مشخص کردن پترن‌ مورد نظر خود هر پیامکی را بصورت آنی به تمام کاربران‌تان ارسال کنید. نحوه ساخت پترن در پنل پیامک صبا اس ام اس بسیار ساده می‌باشد و همانطور که گفته شد می‌توانید با ثبت تیکت از داخل سامانه، الگو یا پترن مدنظر را اضافه نمایید.

افزونه های آماده براساس ارسال پترن

در برخی از افزونه ها می‌توان کدنویسی پترن را در هسته افزونه لحاظ کرد. از این رو سامانه پیامک صبا اس ام اس دو افزونه پیامکی را آپدیت کرده است:

ارسال فوری پیامک اس ام اس براساس پترن در افزونه دیجیتس

افزونه پیامکی دیجیتس (Digits) از بهترین افزونه‌های موجود در مورد سیستم ثبت نام و ورود کاربران می‌باشد که ثبت نام و ورود کاربر با احراز هویت توسط شماره موبایل کاربران صورت می‌گیرد که از این روش در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام نیز استفاده شده است.

ارسال فوری پیامک اس ام اس براساس پترن در افزونه پیامکی ووکامرس

افزونه پیامکی ووکامرس در هنگام ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی به مشتری و همچنین مدیر سایت پیامک ارسال می‌کند و همچنین وقتی وضعیت سفارش تغییر یافت به مشتری پیامک اطلاع رسانی ارسال می‌شود.

انتخاب و خرید پنل اس ام اس

شما در این مقاله با ارسال فوری اس ام اس با پترن در وب سرویس آشنا شدید، جهت خرید پنل اس ام اس یا اسمس به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده یا با شماره تماس 02191016191 با ما در ارتباط باشید.