نوبت دهی پیامکی ابزاری سریع رزرو نوبت برای مشاغلی است که دارای سیستم رزروراسیون هستند مانند رزرو نوبت پزشک، هتل، رستوران، بیمارستان، سالن عروس و زیبایی و...

اینکه شما چقدر آدم صبوری هستید را نمی‌دانم اما انتظار کشیدن برای خیلی از افراد از کار در معدن نیز سخت‌تر است! اگر مثل من از صف‌های طولانی در مطب‌، بانک و ادارات فراری هستید باید اطلاع دهم که تکنولوژی به کمک‌مان آمده است!

نوبت دهی هوشمند راه‌حل این مشکل است که در این مقاله با یک مدل آن یعنی نوبت دهی پیامکی  آشنا می‌شویم و درباره کاربرد آن صحبت می‌کنیم. صاحبان مشاغل مختلف اگر با مراجعان زیادی سروکار دارند، برای کم کردن ازدحام مراجعان می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

نوبت دهی پیامکی چیست؟

همه مردم دوست دارند از تکنولوژی، مزایا و ابزار آن در زندگی روزمره خود استفاده کنند، مثلاً برای جلوگیری از اتلاف در زمان و هزینه از امکانات جدید کمک بگیرند. برای همین در پنل اس ام اس ماژولی به نام نوبت دهی پیامکی طراحی شده است.

اگر صاحب یک شغل، مانند مطب یا اداره، پنل پیامکی تهیه کند، در قسمت امکانات پیشرفته با فعال کردن نوبت‌دهی می‌تواند به‌صورت هوشمند به تمام مراجعانش وقت بدهد تا هم نیازی به تلفن‌های مکرر نباشد و هم در وقت صرفه‌جویی شود. حالا بیایید با مزایای نوبت‌دهی اس ام اسی آشنا شویم.

مزایای نوبت دهی پیامکی

مزیت اصلی نوبت دهی پیامکی در دسترس بودن آن است. مثلاً ایمیل ممکن است توسط هر کسی چک نشود، ولی پیامک را همه می‌خوانند.

ارسال پیامک ارزان است و از نوبت دهی تلفنی بسیار مناسب‌تر است، در ضمن به حضور نیروی انسانی هم نیاز ندارد و همه چیز خودکار است. مثلاً شما می‌توانید نوبت‌دهی را طوری تنظیم کنید که با فواصل معینی به مراجعان وقت بدهد، در صورت پر شدن وقت‌ها هشدار بدهد تا از ازدحام مراجعان هم کم شود.

نحوه کار با نوبت دهی پیامکی

این سرویس امکانات مختلف و قابل تنظیم دارد که در اینجا با بعضی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

برای استفاده از این سرویس، بعد از ایجاد نوبت‌دهی جدید و تنظیم آن، باید روی آیتم روزها کلیک کرده و ساعات موردنظرتان را تنظیم کنید. حالا مخاطب با ارسال کلیدواژه‌های نوبت می‌تواند تایم خالی را رزرو کند. شما هم برای مشاهده نوبت‌های رزرو شده باید روی آیتم نوبت‌ها کلیک کنید. ما تمام این مسیر را قدم‌به قدم در ادامه برایتان توضیح دادیم:

راهنمای استفاده نوبت دهی پیامکی

بااستفاده از ماژول نوبت دهی که برای شرکت ها، مطب پزشکان، بیمارستان ها، سالن های زیبایی، هتل و رستوران و... قابل استفاده می‌باشد، پیامک قرار ملاقات یا نوبت دهی ارسال می‌گردد. نحوه دریافت نوبت را باید از قبل به مخاطبینتان اطلاع‌رسانی کنید به این صورت که با ارسال کلیدواژه به شماره خط تعیین شده، زمان ملاقات یا نوبت خودرا دریافت کنند.

مراحل ثبت به شرح زیر است:

از منوی امکانات پیشرفته » نوبت دهی » دکمه جدید اقدام به ایجاد نوبت دهی جدید نمایید. عنوان آن را به دلخواه یک عبارت قرار دهید. در قسمت دریافت از یک خط اختصاصی (خطی که قابلیت دریافت دارد) را انتخاب کنید. کلیدواژه مدنظرتان را وارد نمایید.

در قسمت مدیریت ویزیت مدت زمان میانگین که هر نوبت  طول می‌کشد را (به دقیقه) وارد کنید.

سپس ساعت شروع و پایان ملاقات ها در یک روز را مشخص کنید (مثلا ساعت 9 صبح تا 5 عصر)

پیشوند شماره نوبت را از کادر بازشده انتخاب کنید. می‌بایست یک حرف انگلیسی به دلخواه به ابتدای ماژول نوبت دهی اضافه کنید. این حروف زمانی کاربرد دارد که چند ماژول نوبت دهی تنظیم می‌کنید و برای هر نوع دسته بندی حرف خاصی را درنظر می‌گیرید، بطور مثال قرارهای درون سازمانی با پیشوند a و قرارهای برون سازمانی با پیشوند b مشخص می‌کنید، در نهایت تاریخ دقیق نوبت دهی را وارد نمایید.

توجه نمایید نوبت دهی فقط درهمان تاریخ انتخابی انجام می‌شود، درصورتیکه یک روز زمان نوبت‌ها به اتمام برسد و مخاطب جدیدی کلیدواژه را پیامک نماید هیچ پیام نوبت دهی برای او ارسال نمی‌گردد.

خدمات‌ تعیین وقت با نوبت‌دهی هوشمند

مشغلۀ زیاد، کمبود وقت، بی‌حوصلگی و لزوم دوری از ازدحام جمعیّت همراه با ده‌ها دلیل دیگر ما را قانع می‌کند تا از تکنولوژی‌های جدید برای بهینه‌سازی وقت و هزینه استفاده کنیم. توصیه می‌کنم شما هم در صورتی که کسب‌وکارتان مثل مطب است و مراجعان زیادی رفت‌وآمد می‌کنند، برای حذف صف‌ و ازدحام، از نوبت دهی پیامکی کمک بگیرید و تحول مثبتی را در سازمان خودتان ایجاد کنید.

اگر هر سوالی در زمینه نوبت دهی پیامکی برایتان پیش آمده یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با شماره 02191016191 تماس بگیرید تا همکاران تیم پشتیبانی راهنمایی‌تان کنند.