افزایش تعرفه پیامک از سوی مجلس برای سال 1400 تصویب شد. 10 ریال بعلاوه 10 درصد سهم دولت به قیمت اس ام اس اضافه می گردد.

تعرفه ارسال پیامک

نمایندگان در جلسه علنی عصر سه شنبه 99/12/05 مجلس و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی بند (ی) تبصره ۶ ماده واحده لایحه را تصویب کردند. افزایش قیمت پیامک نیز تصویب شد.

طبق مصوبه مجلس، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ده (۱۰) ریال از مصرف کننده نهایی خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

حق امتیاز دولت از تعرفه پیامک

حق الامتیاز و حق السهم دولت از اپراتور ارائه دهنده خدمات ارسال اسمس به میزان ده درصد (۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود.

واکنش ها به افزایش نرخ پیامک

در جریان بررسی این بند پیشنهادات متعددی برای افزایش قیمت اس ام اس مطرح شد که در واکنش به آنها پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه توضیح داد که این مصوبه بدان معناست که مشترکین باید علاوه بر پول اپراتور، مبلغ دیگری را پرداخت کنند که این افزایش قیمت پیامک باعث نارضایتی مردم می شود.

او از نمایندگان خواست که به گران شدن هیچ موضوعی از جمله نرخ پیامک رای مثبت ندهند و دولت مخالف است.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس نیز تاکید کرد که مجلس طرفدار مردم و ارزانی است اما اگر دولت امور را بدرستی رسیدگی می کرد، این وضعیت رخ نمی‌داد. شایان ذکر است که افزایش تعرفه پیامک به تصویب مجلس رسید و برای سال آینده افزایش نرخ اس ام اس از سوی اپراتورها اعمال خواهد شد.‌

خرید پنل پیامکی

صبا اس ام اس سامانه پیام کوتاه با ارزانترین تعرفه پیامک ارائه می‌دهد، جهت خرید پنل اس ام اس به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده یا با شماره تماس 02191016191 با ما در ارتباط باشید.