یکی از اصول بازاریابی پیامکی اینست که بدانیم بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه زمانی است و از ارسال اس ام اس در ساعات مزاحمت از پنل اسمس خودداری نماییم.

وقت آن رسیده که کمی در این باره بیشتر بدانید تا با رعایت نکاتی ساده پیامک را به یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی تبدیل کنید. زمانبندی ارسال پیامک اهمیت بسزایی در بازاریابی پیامکی دارد، در انتهای این مطلب زمان‌ طلایی ارسال پیامک تبلیغاتی را خواهید شناخت.

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

پیدا کردن بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی از آن مواردی است که می‌تواند تاثیر بازاریابی پیامکی را چندین برابر کند. تحقیقات نشان داده که مردم معمولاً ظرف 3 دقیقه پیامک دریافتی را می‌خوانند. بنابراین زمان‌بندی درست می‌تواند تاثیر پیامک روی مشتریان را افزایش دهد و فروش بهتری همراه بیاورد. فقط کافیست که بهترین زمان ارسال پیامک را بر اساس نوع کارتان پیدا کنید و بعد برای ارسال پیامک تبلیغاتی برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه بهتر منظور ما را متوجه شوید، در ادامه یک مثال می‌آوریم:

فرض کنید که برای تبلیغ رستوران خود، پیشنهاد ویژۀ شام را ساعت 7 شب برای مشتریان می‌فرستید، اما در همین زمان دربی استقلال و پرسپولیس در جریان است. به نظر شما چند نفر بواسطۀ پیامک ارسالی شما سراغ رستوارن  می‌آیند؟ احتمالا تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است! چون در زمان و وقت مناسبی سراغ دعوت کردنشان نرفتید!

سه بازه زمانی برای ارسال پیامک

 بگذارید با همان فرض رستوران پیش رویم. همانطور که گفتم یک رستوران دارید و می‌خواهید پیشنهاد ویژه‌ای برای نهار به مشتریان بدهید. برای بیشترین تاثیر می‌توانید این پیشنهاد را راس ساعت 11:30 صبح برای آن‌ها ارسال کنید.

این بازۀ زمانی وقتیست که کارمندان و مدیران معمولاً به این فکر می‌کنند که برای نهار چه چیزی بخورند و پیشنهاد شما برای آنها به منزلۀ یک فرصت استثنائی خواهد بود. فقط کافیست تصور کنید که این تبلیغ اگر در زمان مناسبش ارسال شود، چقدر تاثیر بیشتری خواهد داشت تا به اهمیت بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی پی ببرید.

در واقع شما باید پیامک خود را در زمانی ارسال کنید که ارزش پیشنهاد مطرح شده در آن لحظه برای مشتریان بیشتر از همیشه باشد تا مخاطب بیشتر با پیامک شما ارتباط برقرار بکند، در موردش فکر کند و بلاخره تصمیمش را برای خرید بگیرد.

در ادامه چند نکتۀ کلی را در مورد زمان ارسال پیامک تبلیغاتی را بیان می‌کنیم که در هر کسب‌وکاری می‌تواند در نظر گرفته شود:

بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

شروع روز زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی است. در این زمان مردم کنجکاوند که روزشان را با دریافت اخبار جدید از اینترنت و خواندن پیام‌های دریافتی آغاز کنند. پس در حالت کلی می‌توانید روی این ساعات از روز حساب دیگری باز کنید.

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی قبل از ظهر ساعت 8 صبح تا 12 ظهر است. در این مدت بسیاری از کارمندان در راه رسیدن به محل کارشان با موبایل سرگرمند، ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند، پیام‌های مختلف را می‌خوانند و احتمال اینکه پیام شما را ببینند، زیاد است.

نیمه دوم روز، از 17:00 تا 21

اگر کسب‌وکارتان در نیمه دوم روز بیشتر فعال است، توصیه می‌کنم اس ام اس تبلیغاتی را بین 5 عصر تا 8 شب ارسال کنید. در این زمان بیشتر مردم در حال استراحت هستند، پس احتمال اینکه گوشی به دست باشند و پیامتان را ببینند، بیشتر است.

ارسال پیامک تبلیغاتی از ساعت 9 شب به بعد اصلاً نتیجه خوبی ندارد و توصیه نمی‌شود. در این بازۀ زمانی بیشتر مردم در حال تماشای تلویزیون، شام خوردن و معاشرت با دیگران هستند و بعد از آن آمادۀ خواب می‌شوند. در نتیجه پیامتان نوعی مزاحمت است، خوانده نمی‌شود یا فردا صبح که مخاطب از خواب بیدار شود، خیلی چیزی یادش نیست و این یعنی شما عملاً از ارسال پیامک تبلیغاتی سود نبردید.

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در تعطیلات آخر هفته

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در تعطیلات آخر هفته

مردم جمعه‌ها به دلیل تعطیلی ادارات و شرکت‌ها، اوقات فراغت بیشتری دارند و بیشتر وقتشان را با گوشی موبایل می‌گذرانند. در این‌جا سه پیشنهاد برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی در روزهای تعطیل داریم.

هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی این نکته را در نظر بگیرید که بیشتر مردم روزهای تعطیل دیر از خواب بیدار می‌شوند و بعد از آن هم معمولاً سرگرم خانواده و دوستانشان هستند و خیلی به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود، روی خوشی نشان نمی‌دهند. پس روزهای تعطیل را نمی‌توانیم تایم طلایی ارسال پیامک بدانیم، اما اگر اصرار به ارسال پیام دارید، بهتر است بعدازظهر را انتخاب کنید.

این زمان متعلق به افرادیست که کارهای روزانه‌شان را انجام دادند و حالا وقت استراحت کردنشان است، در این ساعات بیشتر به کارهای شخصی می‌پردازند، بنابراین احتمال دست گرفتن گوشی توسط آن‌ها و دیدن پیامک بالاست.

 

سامانه پیامکی صبا اس ام اس امکان زمانبندی را برای ارسال‌های شما فراهم کرده است. شما در قالب این زمانبندی و باتوجه به توضیحات این مقاله می‌توانید ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی خود را مشخص نمایید تا در تایم مشخص شده ارسال شما انجام گردد.