وب سرویس پیامک otp ، تایید یا اعتبارسنجی ورود به سایت یا اپلیکیشن ازطریق رمز یکبار مصرف اس ام اس شده انجام می‌گردد. ارسال اسمس کد تایید و پیامک اعتبارسنجی otp به مهم‌ترین ابزار امنیتی برای احراز هویت کاربران تبدیل شده است. اپلیکیشن ها و سایت های مختلفی برای تایید ثبت نام یا ورود کاربران یک پیامک حاوی کدتایید به شماره موبایل کاربر اسمس می‌کنند و کاربر بایستی رمز یکبارمصرف پیامک شده را در سایت یا اپلیکیشن وارد نماید تا بتواند ورود پیدا کند.

سامانه پیامک صبا اس ام اس دارای قابلیت ارسال پیامک رمز یکبار مصرف (OTP) می‌باشد و شما می‌توانید از طریق ماژول وب‌سرویس ارسال سریع پترن و خط خدماتی، کد تایید اعتبار سنجی را با سرعت بالا ارسال کنید. حتی به مشتریانی که جلوی دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند و بلک لیست هستند!

برای استفاده از این امکان تنها کافیست یک پنل اس ام اس خریداری کنید و وبسایت یا اپلیکیشن خود را به سامانه پیامکی متصل کنید.

پیامک اعتبار سنجی OTP

احتمالاً با سیستم اینترنت‌بانک برخی از بانک‌ها آشنایی دارید. زمانی که شما اقدام به پرداخت آنلاین می‌کنید، بانک مد نظر پیامک یکبار مصرف برای شما ارسال می‌کند و هر بار این پیامک تغییر می‌کند. به این انواع پیامک یکبار مصرف اصطلاحاً OTP گفته می شود. OTP مخفف One Time Password است. امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها برای تامین امنیت بیشتر اطلاعات کاربران از این نوع ارسال استفاده می‌کنند.

انواع کاربرد رمز یکبار مصرف OTP

  1. ارسال کد فعالسازی و تایید شماره موبایل
  2. تامین امنیت ورود به حساب کاربری
  3. شناسایی ربات از انسان
  4. قابل استفاده به عنوان Captcha

اگر شما صاحب وب سایت و اپلیکیشن هستید که کاربران شما برای ثبت نام باید هویت شان تایید شود، ارسال کد فعالسازی با پیامک یکی از روش های مطمئن و کم هزینه می‌باشد. شما می‌توانید جهت ارسال اس ام اس کد تایید اعتبار سنجی از سامانه پیامکی صبا استفاده کنید تا بتوانید بصورت آنی (کمتر از 3 ثانیه) حتی به کسانی که دریافت پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند (بلک لیست ها) پیامک کد فعالسازی ارسال کنید. اما چگونه؟

ارسال پیامک فوری رمز یکبار مصرف OTP

برای ارسال پیامک فوری کد تایید اعتبار سنجی OTP فقط 2 روش وجود دارد:

  1. ارسال پیامک از طریق وب سرویس ارسال سریع پترن
  2. استفاده از افزونه های آماده (افزونه وردپرس، افزونه دیجیتس و افزونه whmcs)

ارسال پیامک OTP با وب سرویس ارسال سریع پترن

اگر بخواهیم بصورت خلاصه توضیح دهیم، ارسال پیامک کد تایید از طریق وب سرویس پترن به این گونه می‌باشد:

  • تعریف الگو یا قالب متن پیامکی (پترن)
  • اتصال به وب سرویس سامانه پیامکی
  • تست و ارسال

در سامانه پیام کوتاه صبا وب سرویس خاص و مخصوصی برای ارسال سریع پیامک کد تایید وجود دارد که شما قالب متن پیامک را با متغیر های دلخواه تعریف می‌کنید و این قالب را به سامانه پیامکی اعلام می‌کنید. به هر متن پیامک شما یک ID تعلق می‌گیرد. سپس با استفاده از مستندات موجود در سامانه بین سایت و یا اپلیکیشن خود با پنل اس ام اس ارتباط برقرار می‌کنید. ( php یا Restful یا #C یا ApiKey و …)

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله وب سرویس ارسال فوری با ارسال پترن را مطالعه نمایید.

ارسال پیامک کد تایید با استفاده از افزونه آماده

اگر کد نویسی اختصاصی ندارید و می‌خواهید از افزونه های آماده استفاده کنید، معروف ترین و بهترین افزونه برای ارسال پیامک کد تایید اعتبار سنجی در وردپرس افزونه دیجیتس می باشد. برای سیستم whmcs نیز افزونه پیامک آماده با قابلیت ارسال کد تایید نیز در سامانه پیامک صبا موجود می‌باشد. البته شما می‌توانید از هر افزونه دیگری که در سطح اینترنت توسط توسعه‌دهندگان برای سامانه پیامک صبا منتشر شده است، نیز استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله افزونه پیامکی دیجیتس (Digits) و ماژول پیامک whmcs سیستم مدیریت هاستینگ را مطالعه نمایید.

خط خدماتی ارسال پیامک کد تایید اعتبار سنجی

همانطورکه در مقاله‌های قبلی نیز ذکر شده، برای ارسال پیامک به بلک لیست باید خط خدماتی داشته باشید. که در مقاله خط خدماتی ارسال پیامک به طور مفصل به بحث خط خدماتی و خدماتی کردن خط پرداخته‌ایم.

 

 برای اینکه بتوانید به کسانی که جلوی دریافت اسمس تبلیغاتی را بسته‌اند پیامک ارسال کنید، باید از خط خدماتی استفاده کنید. اما اگر اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید حتما می‌دانید که گرفتن خط خدماتی شرایط ویژه‌ای دارد و به تمامی کسب و کارها تعلق نمی‌گیرد.

سامانه صبا اس ام اس برای کمک به کسب و کارهایی که خط خدماتی ندارند و می‌خواهند پیامک کد تایید به مشتریان خود ارسال کنند، چندین خط خدماتی اشتراکی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند کد تایید اعتبار سنجی یا OTP را در کمتر از سه ثانیه حتی به افرادی که جلوی دریافت پیامک تبلیغاتی را بسته اند، ارسال کنند.

 

با انتخاب و خرید یکی از پنل های دارای وب سرویس مجموعه صبا اس ام اس امنیت کاربران خودرا جهت ورود و لاگین به نرم افزار یا وبسایت تامین کنید. صبا اس ام اس در کمترین زمان ممکن بهترین امکانات پیامکی را برای شما فراهم می‌کند.