مواردی نظیر خرید یا تعویض سیمکارت ایرانسل و همراه اول، تعویض کارت ملی و ... را با مراجعه به یکی از چندین دفتر پیشخوان دولت در سطح شهر انجام می‌دهیم. با توجه به تعداد اندک دفاتر پیشخوان و عدم دسترسی به آدرس این دفاتر و انتظار طولانی مدت در صف انجام کار در این دفاتر و کمبودهایی دیگر در اطلاع رسانی این دفاتر احساس می‌گردد.

این دفاتر برای اطلاع رسانی به شهروندان، افزوده شدن خدمت جدید، ارسال موقعیت جغرافیایی دفتر و نیز انجام سایر امور اداری به روشی سریع و اقتصادی جهت اطلاع رسانی نیازمند می‌باشند. پنل پیامکی بهترین ابزار برای اطلاع‌رسانی می‌باشد.

پنل اس ام اس چیست؟

شاید برای شما این سوال باشد که پنل اس ام اس چیست؟ پنل پیامکی ابزاری آنلاین است که امکان ارسال پیامک انبوه، منطقه‌ای و... را دارد. سامانه پیام کوتاه پیام‌های ارسالی و دریافتی را مدیریت می‌کند، ماکزیمم سرعت در اطلاع‌رسانی را داراست.

مزایای پنل اس ام اس دفتر پیشخوان

مهم‌ترین مزایا و کاربردهای پنل اس ام اس دفتر پیشخوان دولت عبارتند از:

  • ارسال پیامک از روی نقشه

  • ارسال منطقه‌ای و کدپستی

  • ارسال پیامک به شماره‌های بلک لیست

  • ارسال به دکل ایرانسل (bts)

ارسال پیامک از روی نقشه

ابتدایی‌ترین نیاز دفتر پیشخوان تازه تاسیس، ارسال آدرس به مناطق اطراف موقعیت جغرافیای دفتر پیشخوان است تا برای پیدا کردن دفاتر پیشخوان شهروندان نیازی به جستجو در گوکل نداشته باشند. پنل اس ام اس دفتر پیشخوان دولت امکان ارسال از روی نقشه را برای شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان، مشهد و ... فراهم کرده است.

در این روش فقط کافیست در پنل روی ارسال کلیک کنید و وارد ارسال از روی نقشه شوید. بعد در صفحه جدید باید شهرتان را انتخاب کنید و روی نقشه محله موردنظر را پیدا کنید. بهتر است متن جذابی بنویسید و به شهروندان مناطق اطراف شروع کارتان را اطلاع دهید. بهتر است که در انتهای متن حتماً آدرس و تلفن هم بگذارید.

ارسال منطقه‌ای  و کدپستی

متاسفانه ابزار ارسال از روی نقشه، هنوز برای همۀ شهرها فعال نیست. پنل پیامکی دفتر پیشخوان دولت برای شهرهای کوچک‌تر امکان ارسال پیامک به محله بر اساس کدپستی را فعال کرده است.

برای ارسال اس ام اس بر اساس کدپستی، باید حتماً ۳ تا ۵ رقم کدپستی محله مورد نظرتان را بدانید و برای همان مناطق پیام بفرستید. اگر هم به این کدپستی‌ها دسترسی ندارید، باید از سامانه صبا اس ام اس استفاده کنید. در قسمت ارسال کدپستی محلۀ موردنظر را انتخاب کنید، تعداد پیامکی که می‌خواهید بفرستید را مشخص کنید و بعد پیامک را برای ارسال تائید کنید.

در این روش هم مثل ارسال از روی نقشه، حتماً متن جذابی بنویسید و آدرس کامل را با شماره تلفن دفتر در انتهای متن بگذارید تا شهروندان در صورت نیاز بتوانند با شما تماس بگیرند.

ارسال پیامک به شماره‌های بلک لیست

حالا شاید بپرسید که چارۀ ارسال پیامک به شماره‌های لیست سیاه چیست؟ لیست سیاه مخابرات یا بلک لیست شماره‌های هستند که دریافت اس ام اس تبلیغاتی را مسدود کردند ولی پنل اس ام اس دفتر پیشخوان دولت به دلیل نوع فعالیتش به این لیست سیاه نیاز دارد.

برای این کار پیشنهاد می‌کنم وارد صفحه اصلی سایت صبا اس ام اس شوید تا بتوانید بعد از دریافت پنل از خط خدماتی استفاده کنید.

ارسال به دکل ایرانسل (bts)

برای اطلاع‌رسانی به شهروندانی که از مشترکان ایرانسل هستند، از ابزار ارسال دکل ایرانسل BTS استفاده کنید تا فقط بتوانید برای ساکنان منطقه که سیم‌کارت ایرانسل دارند، پیامک بفرستید.

البته برای ارسال از دکل BTS باید حتماً فرم مربوطه را پر کنید، 72 ساعت قبل درخواست دهید و در بازه ساعتی 8 صبح الی 8 شب امکان ارسال bts را دارید. ارسال نیز به شماره‌‌های ایرانسلی انجام می‌گردد که طی یک هفته گذشته بطور شبانه‌روزی حدود 8 الی 10 ساعت در محدوده آنتن دهی آن دکل قرار داشته اند.

خرید پنل اس ام اس

درصورتیکه دفتر پیشخوان دارید و قصد دارید از مزایای ذکرشده بهره‌مند گردید، بهتر است فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید پنل پیامکی را بدانید.

پنل پیامکی باید محیط کاربری آسانی به زبان فارسی داشته باشد تا هر کاربری با هر سطح آموزش و آشنایی با کامپیوتر بتواند از این سیستم استفاده کند. از طرف دیگر چون مخاطب دفاتر پیشخوان دولت عموم مردم هستند، بانک جامع شماره‌های به‌روز برای اگاهی رسانی بیشتر تقریباً برای هر دفتری لازم است.

در ادامه به چند فاکتور مهم دیگر اشاره می‌کنیم:

تعرفه مناسب

یکی از معیارها و ملاک‌های مهم در انتخاب سامانه اس ام اس برای دفتر پیشخوان تعرفه مناسب برای ارسال پیامک‌های انبوه است. حالا که می‌خواهید وارد حوزه اطلاع‌رسانی شوید و موارد مختلف را به کاربران اطلاع دهید تا بتوانند برای پیگیری کارهایشان به دفتر شما مراجعه کنند باید حتماً ارسال انبوه داشته باشید.

حالا شاید بپرسید که ارسال انبوه هزینه بیشتری روی دستتان می‌گذارد، لذا یک پنل خوب باید تعرفه معقولی داشته باشد تا کاربر به‌راحتی بتواند از ارسال انبوه استفاده کند.

گزارش‌گیری و دریافت پاسخ مشتری

هر کسب‌وکاری به تحلیل بازار و رفتار مشتری و البته گزارش دقیق آن نیاز دارد. دفتر پیشخوان دولت هم باید روی اطلاع‌رسانی برنامه‌ریزی کنند و برای این مورد مهم به گزارش پیام‌های ارسالی‌شان نیاز دارند تا بدانند چند نفر دقیقا پیام را دریافت کردند و چند نفر در لیست سیاه بودند.

پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی از هرچیز دیگری برای پنل پیامک دفاتر پیشخوان دولت مهم‌تر است. تیم پشتیبانی در صورت اختلال پنل، مشکل را پیگیری می‌کند، در صورت نیاز شما را دربارۀ کار با پنل راهنمایی می‌کنند و آموزش‌های لازم را نیز ارائه می‌دهند.

سامانه پیام کوتاه صبا اس ام اس آماده است تا بهترین پنل پیامکی با تعرفه ارزان و معقول را در اختیار شما قرار دهد تا از امکانات آن در جهت پیشبرد اهداف خود در دفتر پیشخوان دولت بهره‌مند گردید.