ارسال پیامک کد فعالسازی برای احراز هویت شماره تلفن کاربر در ثبت نام و ورود است که با نام کد تایید اعتبارسنجی OTP یا رمز یکبار مصرف پیامکی نیز شناخته می‌شود.

همانطورکه می‌دانید پیامک کد فعالسازی در احراز هویت شماره تلفن کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نظر دیگر آسانترین روش برای ثبت‌نام و ورود در سایت و نرم افزارهای مختلف می‌باشد.

پیامک کد فعالسازی، دارای اسامی دیگری مانند کد تایید اعتبار سنجی OTP یا رمز یکبار مصرف پیامکی نیز می‌باشد. این کدها تنها یکبار قابل استفاده بوده و پس از مدت زمان مشخص (معمولا بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه) فاقد اعتبار خواهند شد.

در سامانه پیامکی صبا اس ام اس شما می‌توانید با استفاده از وب سرویس ارسال فوری اس ام اس با ارسال پترن به لیست سیاه مخابرات، ارسال پیامک کد احراز هویت را از سایت‌ و نرم افزار خود ارسال کنید تا با این روش سرعت ارسال بالا بوده و به تمامی مخاطبین پیامک ارسال شود.

پیامک کد فعالسازی (OTP) چیست

اگر تابحال برای مشاهده مسابقات زنده ورزشی وارد سایت آنتن شده باشید، برای ورود به بخش زنده مسابقات باید شماره موبایل خود را احراز هویت کنید. این عمل با استفاده از پیامک کد فعالسازی انجام می‌شود.

پس از اینکه شماره موبایل خود را وارد کنید یک پیامک حاوی کد چند رقمی برای شما ارسال می‌شود که به آن کد تأیید پیامکی یا کد تأیید اعتبارسنجی گفته می‌شود و پس از وارد کردن این کد در بخش مشخص شده، ورود شما به سایت تکمیل می‌شود.

در این حالت شما به سایت یا نرم افزاری که در حال استفاده از خدمات آن هستید اطمینان می‌دهید که خود صاحب شماره موبایل درخواست ورود به حساب کاربری یا بخش خاصی را داده و کد احراز هویت نیز تصدیقی بر این موضوع است.

کاربرد کد فعالسازی (OTP)

کاربردهای کد تایید پیامکی عبارتست از:

  • احراز هویت کاربران
  • بالا بردن امنیت سایت
  • تسریع در روند ورود و ثبت‌نام
  • تسهیل بازیابی رمز عبور
  • تشویق کاربران به عضویت در سایت
  • سرعت بالای ارسال پیامک با روش ارسال از طریق پترن

ارسال پیامک کد فعالسازی در سایت و نرم افزار برای بخش فروشگاهی سایت و یا نرم افزار می‌تواند پر اهمیت باشد، با استفاده از این روش کاربرانی که به صورت میهمان وارد سایت می‌شوند می‌توانند بدون الزام به ثبت‌نام شماره موبایل خود را احراز هویت کنند.

ارسال کد احراز هویت جزو مهم‌ترین موارد حفظ امنیت و کنترل رفتار کاربران می‌باشد. به عنوان مثال اگر فردی با یک کارت بانکی دزدیده شده در سایت فروشگاهی شما قصد انجام خرید داشته باشد، پیامک کد فعالسازی می‌تواند از این خرید غیرمجاز جلوگیری کند.

هنگامی که سایت یا نرم افزار شما دارای فرایند ثبت‌نام پیچیده و طولانی باشد، کاربران و مشتریان بالقوه علاقه چندانی به عضویت در سایت نشان نخواهند داد و این امر باعث کاهش بازخورد سایت و یا نرم افزار شما خواهد شد. ارسال کد فعالسازی از طریق پیامک می‌توانید باعث تسهیل این روند شده و کاربران در کم‌ترین زمان ممکن در سایت شما عضو شوند.

همانطور که قبل‌تر نیز گفته شد، ارسال کد تأیید پیامکی بسیار مهم بوده و می‌بایست برای تمامی شماره‌هایی که با سایت‌ها و یا نرم افزارهای مختلف در تعامل هستند ارسال گردد و در صورت عدم ارسال موفقیت آمیز روند خرید یا فعالیت‌های دیگر کاربران در سایت و یا نرم افزار مختل خواهد شد.

به همین دلیل به مشترکان صبا اس ام اس پیشنهاد می‌شود برای ارسال پیامک otp از سرویس ارسال پیامک از طریق الگو (پترن) استفاده کنند.

جهت ارسال پیامک کدفعالسازی otp، ثبت نام و ورود پیامکی، احراز هویت پیامکی یا رمز یکبار مصرف پیامکی پنل پیامکی صبا اس ام اس را خریداری کرده و از سرویس ارسال پیامک otp و پترن ما استفاده نمایید.