PHP یک زبان برنامه نویسی اپن سورس (Open Source) است. اکثر فروشگاه های اینترنتی با زبان php کدنویسی شده اند. ما وب سرویس php پنل اس ام اس را ارائه می‌دهیم.

وب سرویس پنل اس ام اس

وب سرویس ارسال پیامک، شما را قادر می‌سازد تا از طریق سایت یا نرم افزار خود ارسال پیامک داشته باشید. به عبارتی دیگر وبسرویس ها برنامه هایی هستند که تنها تحت وب قابل دسترس می‌باشند و به مبادله دیتا با سایر برنامه‌های کاربردی می‌پردازند.

وبسرویس برای برنامه نویسان و طراحان وب کاربردهای بسیار زیادی دارد و کاربرد عام ندارد. اساس کار وبسرویس‌ها به تولید و ارسال پیامک طراحی شده است یعنی آنها بنا به درخواست کلاینت ها (کاربران) به آنها پاسخ می‌دهند. در نتیجه وبسرویس‌ها حتی برای طراحان و برنامه نویسان این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانند به صورت آنلاین پیامک ارسال کنند!

کاربرد وب سرویس پیامکی

استفاده از وب سرویس این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا بتوانید به صورت هوشمندانه و دو طرفه با کاربران وب سایت خود ارتباط برقرار سازید. شما حتی می‌توانید علاوه بر ارسال پیامک، از طریق سامانه پیامکی وب سرویس، اس ام اس های قبلی ارسال شده را نیز مدیریت کنید.

وب سرویس پیامکی، با توجه به نوع کسب و کار شما کاربرد های متنوعی می‌تواند داشته باشد. در ادامه نمونه هایی از کاربرد های وب سرویس پیامکی را برایتان لیست کرده ایم:

اطلاع رسانی

تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی آنلاین هستید و می‌خواهید مشتریان خود را از مرحله سفارش تا تحویل باخبرسازید. مثلا مشتری با ثبت کالای موردنظر خود می‌خواهد مطمئن شود آیا درخواست وی به دست شما رسیده است یا خیر؟! تراکنش مالی به درستی انجام گرفته است یا خیر؟ بعلاوه مشتری می‌خواهد از زمان دقیق تحویل محصول نیز آگاهی کسب کند. وب سرویس پیامکی قابلیت این را دارد که به صورت خودکار این اخبار را به دست مشتری برساند! تنها کافیست تمامی این مراحل را به دست سامانه پیامکی بسپارید، جالب نیست؟!

تایید حساب

وب سرویس به شما کمک می‌کند تا بتوانید امنیت حساب های کاربرتان را ارتقا دهید! می پرسید چگونه؟ زمانی که کاربر یا مشتری فرم ثبت نام را تکمیل می‌کند، پیامکی حاوی کدفعالسازی به این کاربر ارسال می‌شود که انحصاری است. بعلاوه این کار امنیت کسب و کار خودتان را نیز افزایش می‌دهد.

سیستم های حسابداری و گزارش مالی

آیا تا به حال به پیامک های واریز و پرداخت بانکی خود دقت کرده‌اید؟ تمامی اینها به راحتی و با چند سطر کدنویسی انجام می‌شود که یکی دیگر از کاربردهای وب سرویس پیامک می‌باشد. شما می‌توانید این تراکنش ها را از طریق اتصال به API و سیستم‌های مالی خود، به مشتریان‌تان ارسال کنید.

قابلیت REST وب سرویس php

شما می‌توانید با استفاده از هر زبان برنامه نویسی به وب سرویس پنل پیامکی متصل شوید. امروز در این مقاله همانطور که از نام آن نیز مشخص است، می‌خواهیم در مورد وب سرویس پیامکی php صحبت کنیم. معماری وب سرویس ارسال پیامک php دارای قابلیت اتصال REST میباشد. یعنی چه؟ توضیح میدهم، عجله نکنید!

وب سرویس REST چیست؟

REST سبکی از معماری برای ارائه وب سرویس ها و API ها روی بستر اینترنت می‌باشد که با استفاده از پروتکل HTTP عمل می‌کند. به عبارتی دیگر REST یک نوع مدل طراحی شبکه ای است که بین دو سیستم (سرور و کلاینت) توسط یک پروتکل (مانند HTTP) ارتباط برقرار می‌سازد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمنیه و دریافت مستندات وبسرویس برای سایر زبان های برنامه نویسی می توانید به منوی مستندات وبسرویس مراجعه کنید.

صبا اس ام اس برای برنامه نویسان php سمپل و نمونه کدهای وب سرویس زبان برنامه نویسی php را جهت اتصال وب سایت به پنل اس ام اس فراهم کرده است.