فروشگاه زنجیره ای و هایپرمارکت همواره به پنل اس ام اس برای بازاریابی پیامکی، تبلیغات، کد و بن تخفیف، ارسال پیامک اطلاع رسانی و نظرسنجی از مشتریان نیاز دارد.

چندوقتیست که هوا بسیار گرم شده است و برق نیز مدام قطع می‌شود. در یکی از همین روزهای گرم مهمان داشتم و باید خرید مایحتاج پذیرایی را انجام می‌دادم. با عصبانیت در حال آماده شدن برای رفتن به فروشگاه بودم که پیامک زیر به گوشی من ارسال شد:

30% تا 70% تخفیف ویژه سفارش آنلاین مواد خوراکی
تا برقا نرفته، بجنب! امروز و فردا ساعت 15 تا 18
https://okcs.ir/2ac

چند وقتیست که فروشگاه زنجیره ای و میوه فروشی های بزرگ در نقاط مختلف تهران و البته سراسر کشور باز شدند و هر مدل میوه نیز در این فروشگاه ها عرضه می‌شود. من هم که با این گرمای هوا حوصله بیرون رفتن و خرید نداشتم، این پیامک به فال نیک گرفتم. روی لینک زدم و وارد پیجی شدم که توانستم هر مدل میوه، سبزی و صیفی‌جات که لازم داشتم، سفارش دهم. بعد از یک ساعت هم جلوی درب منزل از پیک بسته خریدم را تحویل گرفتم. اما ماجرا از کجا شروع شد؟

ماجرا از یک پیامک ساده شروع شد. پیامکی که از یک پنل اس ام اس (پنل پیامکی) یا بطور صحیح تر از یک سامانه پیام کوتاه ارسال شده است.

پنل اس ام اس چیست؟

پنل اس ام اس چیست پنل پیامکی خرید پنل اس ام اس سامانه پیام کوتاه ارسال پیامک

سامانه ارسال پیام کوتاه نرم افزاری آنلاین برای ارسال پیامک به کاربران مختلف است که قابلیت دریافت پاسخ مشتری و مدیریت پیام‌ها را هم دارد.

کسب‌وکار های مختلف برای تبلیغاتشان از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند، همچنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی، ارسال پیامک‌های مهم و تعامل با کاربرانشان نیاز به سامانه ارسال پیامک دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله راهنمای خرید پنل اس ام اس را مطالعه نمایید.

حالا که با شکل و شمایل کلی سامانه آشنا هستید، بیایید که جزئی‌تر به موضوع نگاه کنیم و ببینیم که یک فروشگاه های زنجیره‌ای از پنل پیامکی چه استفاده ای می توانند داشته باشند؟

مزایای پنل پیامکی فروشگاه زنجیره ای

فروشگاه زنجیره ای در هر حوزه‌ای که فعال باشد، اعم از مواد خوراکی مانند هایپرها، کفش و کیف مانند چرم مشهد، پوشاک مانند جین وست و .... به سامانه پیامکی نیاز دارند. اما این فروشگاه ها چگونه می‍توانند از پنل اس ام اس استفاده کنند؟

ارسال پیامک از روی نقشه

اولین مورد استفاده پنل اس ام اس برای فروشگاه زنجیره ای امکان ارسال پیامک از روی نقشه گوگل (پیامپ) است که به آن پیامپ هم می‌گویند.

در حال حاضر، قابلیت ارسال پیامک از روی نقشه برای 17 کلانشهر ایران فعال است و کاربر می‌تواند از روی نقشه هر منطقه که می‌خواهد را انتخاب کند و پیامک انبوه بفرستد. توصیه می‌کنم که برای نتیجۀ بهتر در ارسال پیامک منطقه‌ای اول ارسال پیامک در منطقه خودتان را شروع کنید و بعد سراغ دیگر محله‌ها بروید.

اطلاع‌رسانی‌های مهم

دومین کاربرد مهم پنل پیامکی فروشگاه های زنجیره ای قابلیت ارسال اطلاع‌رسانی‌های مهم است. در شکل و شمایل سنتی اخباری مانند کد تخفیف یا جشنواره‌های فروش از طریق تراکت به دست مشتری می‌رسد ولی این اخبار را از طریق سامانه پیام کوتاه هم می‌توان برای کاربر فرستاد.

البته برای فروشگاه هایی که وبسایت و اپلیکیشن خودشان را دارند، علاوه بر موارد بالا برای ارسال پیامک هایی مانند عضویت در سایت، تکمیل سبد پرداخت یا روند سفارش و .... هم می‌توان از سامانه پیامکی استفاده کرد. مشابه این مورد را می ‌توانید در خریدهای آنلاین از فروشگاه‌هایی مانند بانی مد یا مدیسه ببینید.

نظرسنجی از کاربر

سومین کاربرد سامانه پیامکی فروشگاه های زنجیره ای ارسال پیامک نظرسنجی است که متاسفانه بسیاری از کسب‌وکارها از آن غافل هستند، در صورتی که اگر بعد از هر خرید مشتری برایش نظرسنجی کوتاهی بفرستید، هم توجه مثبت او را جلب کردید و هم از کیفیت کالا و خدمات، کارکرد پرسنل و نظر مشتری هم بهتر آگاه می شوید.

شاید بهترین نمونه این نظرسنجی را بتوان در سیستم اسنپ دید که بعد از خرید و ارسال مرسوله از کاربر برای شرکت در نظرسنجی دعوت می‌کند:

دوست عزیز
نظر خود را در رابطه با سفارش تان با ما در میان بگذارید.
https://m.snappfood.ir/order/review

این نظرسنجی ها معمولا از طریق سیستم کرون جاب Cron Job دسته‌بندی شده و در زمان مشخص به صورت خودکار برای کاربر ارسال می‌شود، در نتیجه نیازی نیست که بعد از هر خرید وارد پنل شوید و برای تمام کاربران اس ام اس نظرسنجی بفرستید.

همین مورد بهانه‌ای شد تا بخواهیم درباره دیگر مزیت پنل اس ام اس فروشگاه‌ های زنجیره ای یعنی خدمات وبسرویس برای فروشگاه‌هایی که سایت دارند، صحبت کنیم. اگر سایت دارید، برای خدماتی که در بالا معرفی کردیم به وب سرویس پیامکی نیاز دارید تا رفتار کاربر در سایت را بتوانید در نظر بگیرید و برای هر خرید، ثبت سفارش و حتی ارسال مرسوله برای او پیامک اطلاع‌رسانی ارسالی کنید.

قابلیت کدخوان برای قرعه‌کشی

اگر شما هم می‌خواهید مثل مجتمع‌های تجاری و پاساژهای بزرگ قرعه‌کشی‌های دوره ای داشته باشید، پنل پیامکی فروشگاه های زنجیره ای ابزاری به نام کدخوان در اختیارتان قرار می‌دهد. اما این ماژول به چه صورت کار می‌کند؟!

شما در سیستم کدخوان برای قرعه‌کشی باید کدهایی را در سیستم تعریف کنید و سپس این کدها را روی محصول درج کنید یا بعد از هر خرید برای مشتری بفرستید. کاربر کدی را که بعد از خرید به او دادید، برایتان ارسال می‌کند تا به این ترتیب در قرعه‌کشی شرکت کند.

با این ابزار هم لیستی از شماره تلفن کسانی دارید که حداقل یکبار از شما خرید کرده و سپس در مسابقه شرکت کردند و هم اگر کمی خلاقیت خرج کنید، می‌توانید آن‌ها را به خرید مجدد هم ترغیب کنید. فقط یادتان باشد که در ارسال این پیامک‌ها زیاده روی نکنید تا مشتری را از دست ندهید.

نمونه پیامک فروشگاه‌ زنجیره‌  ای

حالا که ویژگی‌های خاص و متفاوت پنل اس ام اس فروشگاه های زنجیره ای را گفتیم، تعدادی هم نمونه پیامک را در انتهای مقاله برایتان گذاشتیم تا بتوانید به عنوان الگو ایده از آن‌ها استفاده کنید و پیام‌های متفاوت و موثرتری بنویسید.

نمونه پیامک فروشگاه زنجیره ای و هایپرمارکت

شما با ارسال اس ام اس و پنل پیامکی آشنایی پیدا کردید. برای دسترسی به این قابلیت ها و ده‌ها مزایای و ویژگی مثبت دیگر برای تبلیغ کسب و کار و جلب رضایت مشتریان می‌توانید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید، لذا ثبت نام و خرید پنل اس ام اس از سایت صبا اس ام اس را به شما پیشنهاد می‌کنم.

برای خرید پنل پیامکی به صفحه اصلی سایت صبا اس ام اس مراجعه نمایید. برای مشاوره و پشتیبانی با ما در تماس باشید.